Soome Rovio Entertainment OY uus juht loodab viis aastat vanale mobiilimängule Angry Birds ehk vihased linnud uut värskust anda tuleva aasta mais valmiva 3D-filmi abil.

- Angry Birds pole ammu enam pelgalt mobiilimäng.
- Foto: EPA
Nokiast tulnud firma uus juht Pekka Rantala strateegia on teha mängutootjast meelelahutusfirma, mille haardes on ka pehmed mänguasjad ja multifilmid. Strateegia edu sõltub paljus tuleva aasta mais välja tulevast 3D-filmist, mille arendamiseks ja turustamiseks on Rovio kulutamas enam kui 180 miljonit dollarit. Sony Pictures Entertainment Inc. on nõustunud olema filmi levitaja.
Rantala loodab, et suudab filmi toel peatada ettevõtte käibe ja kasumi languse. Angry Birdsi mobiilimängu edu pole firma seni suutnud korrata. Läinud aastal kahanes firma käive eelnenud aastaga võrreldes 8,8% 158,3 miljonile eurole. Maksustamiseelne kasum kahanes 56% 17 miljonile eurole, vahendab agentuur Bloomberg.
2015. aastal loodab Rovio taas käibe kasvu, mis peaks kiirenema tuleval aastal, kui film valmis saab. Kui firma hakkab jälle kasvama, võib Rantala sõnul kaalumisele tulla ka börsile minek.
Mängutootjatel on raske oma edu hoida, kui mõnest mängust on tõeline hitt saanud. Zynga Inci käive kasvas vahemikus 2010-2011 peaaegu kaks korda, kui FarmVille populaarseks sai. Läinud aasta lõpuks kukkus aga pea poole võrra.
Rovio tulu mängudest kasvas läinud aastal 16%, langus tuli tarbekaupade arvelt. Sellest hoolimata jätkab Rantala panustamist litsentsitulule Angry Birds kaubamärgiga mänguasjadest, karastusjookidest ja rõivastest.
Tootmisel oleva filmi õigusi ei müünud Rovio filmistuudiole, mis võimaldab firmal endal tulu saada nii piletite kui ka temaatiliste toodete müügist. See peaks lisama litsentsitulu ja kinnistama Rovio staatust meelelahutusfirmana, ütles Rantala.